Браузерна онлайн стратегія Я Феодал
Я Феодал огляд гри з описом культової MMORTS
Я Феодал це військово-економічна стратегія в сеттинзі середньовіччя, де не потрібно особливо напружуватися. Просто розвиваєте свої покошені халупки до величного кам'яного замку з великими важко доступними стінами, створюєте потужну армію для ведення воєн, саме для цього ви граєте в першу чергу, ну щоб відчути себе середньовічним дикуном, якого бавлять грабунки і насильство.
Що запам'ятовується, так це художнє оформлення з мальованою графікою, де іконки юнітів навіть мають особливі колорити. Відносно геймплея, то він не складний, головне запам'ятайте, поодинці досягти успіху майже не реально, успішні гравці завжди кооперуються і ведуть політичні інтриги і використовують дипломатію подібно мечу.
Грі п'ять років і за ці роки вона не зазнала значних змін, розробниками є компанія з РФ Vision Games і майже 100% геймерів це контингент з СНД, за межами якого проект майже ніхто не знає, але також його можна знайти в соціальних мережах популярних в рунеті.
Щоб почати свій шлях феодала необхідно зареєструватися, створивши обліковий запис, прискорити це і вхід можна за допомогою вконтакте або фейсбук. Розповсюджується по free-to-play, тобто можна грати безкоштовно, але є донат, вплив якого особливо відчутно на пізніх рівнях перед самим кінцем життя сервера. Існує тільки російський сервер і відповідна версія сайту, на більшості популярних ігрових порталів даний проект не був помічений.
Тип | Браузерна гра |
---|---|
Жанр | Стратегія, Історичний, Середньовіччя |
Розробник | Vision Games |
Видавник | Vision Games |
Статус | Запущена |
Особливість | 3D, Flash |
Дата виходу | 2013 |
Тип розповсюдження | free-to-play (безплатно) |
Офіційний сайт |
Сюжет
Історія в грі Я Феодал, як мінімум реалістична, розробники постаралися відтворити достовірність, якщо почати вдаватися в подробиці сюжету, то вся інформацію не вміститься і на двох сторінках. Найголовніше, що всі складові, через які цю епоху називають також темними віками, присутні у всій своїй красі. Події відбуваються на початку другого тисячоліття в середньовічній Англії. Ви є бідним феодалом в підпорядкуванні, якого клаптик землі і жменька селян нездатних тримати зброю. Також у вас в запасі жалюгідні крихти ресурсів, з яких потрібно створити могутнє королівство з сильної армії, здатної дати відсіч будь-ворожої армії.
Інтерфейс і управління
Хоча гра виконана в дусі старої школи, все ж віяння в розташуванні елементів інтерфейсу сучасні, все мінімалістично і комфортно розміщено на всі боки ігрової зони. Єдино, що відразу впадає в очі, так це великий інформаційний сайдбар справа з безліччю мінливих вкладок. Гра однокнопочна і будується повністю на ЛФМ, але є можливість винести деякі дії і звернення до вкладок меню на гарячі клавіші клавіатури.
Геймплей
Розвиток і ігрова механіка в "Я Феодал" типові для браузерної стратегії, весь розвиток зводиться до видобутку ресурсів, будівництва та створення армії для завойовницьких походів, тобто весь набір принад військово-економічної гри. В цілому в рунеті свого часу вона прославилася завдяки своїй підвищеній атмосферності тієї епохи, а так немає кексу з родзинками. Перші враження складаються такими що гра, здається аж надто простий, але це буде великим плюсом для тих, хто хоче просто розслабитися. Анімації майже немає, ну ми коли складали огляд, по крайней мере, її не побачили, картинка повністю статична, музики мало, але треки довгі і приємні на слух, що часом можна задрімати.
Так тут темні століття, часів релігійної єресі ідеально реалізовані, тут фанати середньовіччя побачать все що люблять. Старт пригод почнеться з навчальних квестів, де вам пояснять призначення кожної іконки у всіх вкладках. Ви поступово від містобудівника і землевласника дійдете до захисника своїх земель і завойовника прилеглих королівств. Добре реалізована модель з селянами, вони не статичні, і не використовуються тільки як ресурс для виробництва або рекрутингу. З них можна стягувати податки, і якщо вони збунтуються, то ви можете багато втратити ресурсів, так що за достатком громадян також необхідно стежити.
Битви без проблем, зібрали армію і пішли махати мечами, якщо погано організували військо, то все солдати залишаться лежати на полі брані, а вам доведеться знову витрачати силу-силенну ресурсів і часу, щоб заповнити втрати, також до війська можна прикріпити воєводу. Причому, як правило, ворожі замки з першої атаки не піддаються, необхідно обрушувати цілі хвилі і шпигувати, щоб раптова підмога вас не знесла. Довго результату битви чекати не доведеться, розрахунок співвідношення бойової потужності відбувається протягом декількох секунд, після чого ви отримуєте докладний звіт. І головне без союзів ви приречені на провал і базікання, десь позаду всіх інших.
Ще не забувайте у сервера є час життя, тому у гри є логічний кінець із завершенням циклу, де в кінці союзи міряються силою і ті, хто заробили більше очок, отримують значні бонуси при переродженні на новому старті і визнання природно. Більш докладно про особливості гри "Я Феодал" читайте далі в огляді.
Я Феодал системні вимоги та характеристики
Мінімальні | |
OC | Windows XP, 7, 8.1 |
---|---|
Процесор | 800 MHz |
Оперативна пам'ять | 128 Mb |
Місце на диску | 100 Mb |
Відеокарта | 64 Mb |
Аудіокарта | DirectX 9.0c |
Швидкість Інтернету | 256 Кбіт/с |
Рекомендуємі | |
OC | Windows 10 |
---|---|
Процесор | 1.2 GHz |
Оперативна пам'ять | 1 GB |
Місце на диску | 150 Mb |
Відеокарта | 128 Mb і більше |
Аудіокарта | DirectX 9.0c і вище |
Швидкість Інтернету | 1 Мбіт/с |
Війська
За всіма відомої класики у всіх подібних браузеркок і "Я Феодал" не є винятком, юніти діляться на атакуючих і оборонних. Через що в свою чергу, ми можемо бачити типову і не примітну механіку бою з автоматичним прорахунком, де переможе більш затарена сторона певними юнітами для певної ситуації. Як ви здогадалися в однієї групи підвищений захист, а в іншої атака. Крім живої сили, у вашому розпорядженні будуть різні облогові машини, серед яких тарани, катапульти. Розмаїтість живої сили класичне і включає 8 юнітів, які поділяються на три групи:
- Піхота;
- Стрілки;
- Кіннота.
Бойова система і битви
Битви в грі Я Феодал проходять точно також як і в 90% браузерних стратегій, тобто просто і без зайвих рухів тіла, де в кінці ви дивитеся на докладний текстовий звіт з подробицями дій юнітів. Перемагає та сторона, у якій більшу кількість прокачаних юнітів, ну звичайно удачу ніхто не відміняв. Перед початком бою, бажано провести розвідку, тому що інформація теж є зброєю, якщо ви її вірно застосуєте. Після чого формуєте загін і відправляєте його в задану точку. На це, як правило, йде чимало часу і ваша мета може встигнути викликати підмогу, так що враховуйте цей факт. Як тільки дві армії зустрічаються, починається збройна сутичка, де юніти по черзі атакують ворожі перші ряди. І все це відбувається без візуалізації.
На основі сукупності всіх атакуючих і оборонних юнітів формується бойова міць. Бажано мати всі типи військ, так як певні юніти ефективні тільки проти певних юнітів. Солдати мають шістьма параметрами, такими як:
- Атака;
- Захист: від піхоти, кінноти, стрільців;
- Швидкість;
- Вантажопідйомність при грабунках.
Професії з навичками спеціалізації
Ви як правитель, феодал, полководець можете прокачувати себе, вибравши підходяще напрямок у розвитку гри і амплуа. Щоб прокачувати професію необхідно витрачати очки навичок, які ви будете отримувати за кожен новий взятий рівень. До цього необхідно ставитися серйозно, якщо хочете стати одним з кращих в світі по закінченню часу. На вибір чотири спеціалізації, вибір необхідно робити суто через що віддається перевага стилю в грі:
- Завойовник - навички, пов'язані зі збільшенням бойової потужності і швидкості переміщення по карті.
- Боронитель - навички, пов'язані зі збільшенням потужності захисних військ і додаються бонуси до стін замку при облог.
- Землевласник - це напрямок вам потрібно, якщо плануєте умовно мирно розвиватися, будете більше і швидше отримувати ресурси за той же проміжок часу, що і інші, а також отримаєте бонусів до швидкості будівництва.
- Шпигун - це навички, пов'язані зі шпигунством і отриманням розвідданих про переміщення військ противника.
Ресурси, місто і споруди
В першу чергу гра економічна, а потім вже військова і міць вашої армії залежить в першу чергу від того настільки успішно ви налагодите видобуток ресурсів і наскільки добре організуєте оборону міста. Так як можна позбутися міста і всіх досягнень одним махом. І, як правило, однією атаки буде мало, вам доведеться відбивати хвилі. З кожним новим рівнем ваше городище змінює зовнішній вигляд, житлові і адміністративні будівлі з казармами знаходяться в оточенні стін, а за ними знаходяться виробничі споруди, такі як каменоломня, рудник, лісопилка, пшеничні поля з млинами. Відносно цього, то тут ви побачите абсолютний стандарт будь-якої стратегії про середньовіччя. У загальній сумі в вашому розпорядженні близько двох десятків будівель і будівництво йде лінійно на заготовлених заздалегідь місцях.
Я ФеодалАле найголовніша фігура в вашому місті це житлові місця, кількість яких необхідно постійно нарощувати для збільшення виробництва і для рекрутингу армії. Кожне місто має свої склади, і при пограбуванні страждає не вся ваша скарбниця. Основних ресурсів налічується 5 штук і їх можна грабувати у інших феодалів:
- Дерево;
- Камінь;
- Руда;
- Золото;
- Їжа.
Також є особливий ресурс, а саме монети, які необхідно чеканити самостійно і вони вимагають великих витрат інших ресурсів, їх неможливо грабувати ні за яких обставин.
Союзи, як основа успіху
Союзи в грі Я Феодал це типові для всіх клани (альянси), до складу, яких може входити до 40-ка учасників. Це дуже вигідно, по-перше, у важкі хвилини, вас підтримають як мінімум економічно. А найчастіше ви можете розраховувати на військову підтримку, але вам необхідно відповідати тим же. До того ж можна об'єднуватися з іншими союзами, і розбурхувати спільних ворогів. Для того щоб створити подібне об'єднання самостійно необхідно мати в своєму королівстві ратушу 7-го рівня і викласти 4000 монет. Також присутня внутрішня система управління і ієрархія підлеглих, де глава може призначити трьох помічників, в особі радника, дипломата і вербувальника. Структура типова для більшості mmo стратегій.
Торгівля з економікою
Економіка тут примітивна, нічого замудреного і складного в розумінні, на перших порах вам будуть допомагати нагороди за виконання квестів. Потім будуєте і прокачує виробничі будівлі, і буде вам щастя, але коли станете міцним феодалом, то зможете отримувати значну частину надходжень до свої склади завдяки грабежам, тобто середньовічна дикість рулить. Торгівля ж полягає в обміні ресурсами між іншими гравцями на ринку, де ви можете самі формувати ціну, як вам заманеться. Тобто, якщо просто, то продаєте надлишки і купуєте відсутню. З цієї частини все крайнього ступеня просто.
Графіка зі звуком
Щодо цього пункту, то в грі Я Феодал графіка не сучасна, але виконана якісно і повністю витримує необхідну атмосферу сеттінга середньовіччя, що сприяє максимальному зануренню геймерів в ту сувору і сіру епоху. В деякій мірі вона нагадає олскульні стратегії початку 2000-х років з одиночними кампаніями і молотилово проти AI. Кожна дрібниця в грі деталізована і в міру анімована, що створює ефект жваво. Тут не тривимірна графіка і не двомірна, вірніше, якщо так висловитися то 2,5D. А звуковий супровід спокійне, без епічних серенад, де гравців підштовхують займатися бравими справами, ви просто релаксуєте від битви до битви. Емоційних потрясінь не повинно у вас виникнути.
Плюси |
Гарна атмосферна графіка і звук |
Відмінний геймплей |
Різнопланові локації |
Добре витриманий сеттінг |
Велика кількість контенту |
Мінуси |
Занадто проста |
Ми вже подібне бачили багато разів |
Підбиття підсумків
В цілому, якщо вам подобаються атмосферні військово-економічні стратегії, то Я Феодал однозначно сподобається вам, хоча в ньому немає нічого видатного. Якщо ви у багато грали, то побачите в деякій мірі схожість з проектом від російських розробників "Castlot", але тільки тут без фентезі, але теж Англія. Любителі середньовіччя оцінять, так як напевно були в ролі імператора, короля, князя, барона, герцога, а ось феодал буде новим амплуа. Якщо так висловитися, то творці постаралися, як можна більше всього хорошого взяти з інших проектів і подати це гравцям з найбільшим відповідним антуражем.
Причому, якщо поглянути на подібні браузерні стратегії, то складеться враження що, тільки, просто картинки інші, а механіка колишня. Але ви тільки уявіть, що потрібно придумати, щоб стати оригінальним? На гру приємно дивитися, і є реально бажання розвивати успішно свої володіння швидше за інших. Так як у сервера є свій час життя, при закінченні якого найрезультативніший отримає всі лаври переможця і значні бонуси на старті переродження сервера.